Pàgina d'inici » Dietari » Ecosistema innovador

Ecosistema innovador

Teleespectadors que escriuen i envien missatges d’opinió (com si fos tan important) servint-se de les etiquetes dels programes diversos i que mostren un nivell de llengua que fa pena i també vergonya, molta vergonya. Hauríem de ser més discrets. Esclar que ahir mateix, a la propaganda del partit de futbol que han de jugar demà el Madrid i l’equip de Varsòvia que es diu Legia, a TV3 van parlar del club *polac (sic). Tot pendent avall. Generació ESO al poder. I ara hi haurà, encara, això de l’Escola Nova, Escola 21 (suposo que pel segle que som), o com vulguin dir-ne. Segurament l’intent més que seriós d’un nou procés d’analfabetització funcional i general. Educar per a una vida plena, cognitiva, social i ètica (només faltaria). Ecosistema innovador (quin llenguatge). Món d’il·lusions en què tota feina és col·lectiva, il·lusió dels il·lusos. Alumnes empoderats (ratlla vermella immediata) i projectes i no pas assignatures. Per exemple, aquesta proposta per a 2n d’ESO (alumnes de 13 anys): “D’Alexandria a Granada. Rutes pel saber a la Mediterrània”. Impressionant. Un joc que dura sis setmanes. Perquè tota cosa ha de ser plantejada com un joc, com una distracció. Després n’hi haurà un altre de sis setmanes més. I així anar fent. Reptes, en diuen, pistes, etapes -i tot això amb poca o nul·la ajuda dels mestres o professors (als quals, per cert, caldrà canviar el nom de l’ofici: ja no farà falta que sàpiguen ni ensenyin res). Mannà que cau del cel. Objectiu de donar visibilitat històrica, sense tenir cap idea de la història, esclar, a tots els aspectes que tinguin a veure amb la ciència, la cultura, les matemàtiques, l’art i la tecnologia vinculats en aquesta ruta mediterrània (tant és que a Granada no hi hagi mar). Diu que així tot és més profund i que treballant entre iguals (fal·làcia de les més grosses) l’aprenentatge (és a dir, el joc) resulta més ric i divertit. A banda d’aportar, naturalment, un component social. I ja sé que és mala cosa voler arribar a conclusions. Però hem de ser discrets, ja ho he dit, i no voler fer volar tants de coloms. Sobretot quan encara no se sap llegir ni escriure. Analfabetització. Mot que, per cert, no és al diccionari.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s